24 Aralık 2020 Perşembe

SOSLU ŞEFTALİLİ KEK



 Soslu şeftalili kek

İlk kez yaptım çok beğendik biz. Tarifi @tubasarkhome dan aldım. Kendisi elmalı yapmıştı ben şeftali ve mor erikle yaptım. Mutlaka denemelisiniz 👍malzemeler
* 2 şeftali * 3-4 mor erik *1 avuç ıslatılmış üzüm * 1 su bardağı şeker * 1 su bardağı yoğurt * 1 su bardağı sıvıyağı
* 3 yumurta * 1 vanilya şekeri * 1 kabartma tozu * 1,5 su bardağı un
* Üstüne: tarçın (isteğe göre )
Şeftalili soslu pasta tarifinin yapılışı 👉🏻
1. Öncelikle 1 su bardağı şeker, yoğurt, vanilya şekerini ve sıvıyağı iyice mikserle çırpalım ve bu sostan 1 bardak ayıralım (ayırdığımız sosu pişmiş kekin üzerine dökeceğiz.
2. Sonrasında geri kalmış sosa 3 yumurta ekleyip tekrar bir kaç dakika çırpalım.
3. Unu ve kabartma tozunu eleyelim ve bir spatula yardımıyla karıştıralım. (Tekrar miksere vurmayın )
4. Normalde dikdörtgen bir kalıpta yapıyorum pastayı. Şimdi yuvarlak pasta çemberinde yaptım. Pasta kalıbını bir yağlayıp un serpelim.
5. Pasta harcını tepsiye boşaltıp üstüne ince doğranmış şeftali ve erikleri dizelim ve üstüne ̧ üzümü serpiştirelim.
6. pastayı üstü kızarana kadar 180• derecede pişirelim. İlk yarım saat fırını açmayın.
7. Pişen kekin ilk sıcağı çıkınca üstüne 1 bardak ayırdığımız sostan dökelim ve üstüne tarçın serpiştirelim.
8. Simdi bir kac saat bekletelim sonra afiyetle yiyebiliriz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder